Productinformatie actueel houden: SpecsPlaza

Welke E-nummers bevat dit product? Zijn alle ingrediënten van plantaardige herkomst? Zitten er allergene stoffen in? Dat zijn vragen die consumenten steeds vaker stellen. Ook de overheid vraagt steeds meer van u als het gaat om het verstrekken van de juiste productinformatie. Informatie over producten en grondstoffen actueel houden is essentieel, maar tijdrovend en niet gemakkelijk. Specsplaza kan u helpen.  

Specsplaza biedt u de unieke gelegenheid om in één systeem alle benodigde informatie over bakkerijgrondstoffen en -producten te vinden. NVB is actief in Stichting Specsplaza om daar de belangen van de industriële bakkerijen te behartigen.

Specsplaza in een notendop:

  • De database bevat meer dan 10.000 actuele specificaties van bakkerijgrondstoffen en –producten. Al deze informatie voldoet aan de wettelijke eisen, staat overzichtelijk bij elkaar en in hetzelfde formaat.
  • Steeds opnieuw informatie opvragen bij individuele leveranciers is verleden tijd. Net als het werken met verschillend uitziende specificaties waarvan de actualiteit niet is geborgd. Op de website van SpecsPlaza  staat een overzicht van meelfabrikanten, grondstoffenleveranciers en bakkerijen van wie 5 of meer specificaties in de databank staan. Mist u specificaties? Dan mailt u eenvoudig een verzoek aan uw leverancier om deel te nemen aan SpecsPlaza of om nieuwe specificaties in de database te zetten.
  • Leveranciers vullen de database met wettelijk benodigde informatie over hun producten en zijn zelf verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid daarvan. SpecsPlaza helpt ze daarbij door een aantal controles op de ingevulde informatie uit te voeren.
  • Specsplaza verlangt van leveranciers dat zij elke specificatie tenminste elke 3 jaar controleren en opnieuw valideren zodat deze actueel blijft en voldoet aan veranderende eisen.
  • Koppeling tussen ERP-systeem en SpecsPlaza;Daarmee wordt het invoeren, controleren en verwerken van wijzigingen aanzienlijk vergemakkelijkt en is de kans op fouten nihil. Dat levert een aanzienlijke tijdsbesparing op voor de kwaliteitsmedewerkers. En wordt het heel eenvoudig om vragen of opmerkingen over doorgevoerde wijzigingen terug te spelen naar de leverancier.

Kortom, een abonnement op Specsplaza bespaart u een hoop tijd en geld. En misschien wel het belangrijkste van alles: maakt dat u snel de juiste informatie aan uw klant kunt verstrekken.
Meer informatie: https://www.nbc.nl/kennis-regelgeving/etiketteren-en-specsplaza