De promo pakketten zijn inmiddels verstuurd en zullen dus op tijd op de locaties zijn. De promo pakketten bevatten verschillende items, van vitrinestickers tot posters, wat de bakkers mooie handvatten biedt om volkorenbrood te promoten.
Naast de fysieke items zijn ook de speciale Week van het Brood websitepagina’s in de lucht, die we deze week nog finetunen. Op deze pagina’s zijn onder andere de campagnevideo en de winactie (“wie gun jij een beetje volkoren?”) te zien, en kan de consument informatie vinden over volkoren.
Het zou natuurlijk mooi zijn als zo veel mogelijk NVB leden aanhaken bij de Week van het Brood. Alle materialen kunnen gedownload worden via www.brood.net/eudownloads, www.broodengezondheid.be/eudownloads en www.painetsante.be/eudownloads.
Er zijn video’s beschikbaar en input voor social media berichten, andere digitale promotiemiddelen en de afbeelding van de ontbijtbox om de winactie nog groots onder de aandacht te brengen bij klanten. Ook aan deze pagina’s wordt momenteel nog hard gewerkt, maar alles wordt deze week in orde gemaakt. Mocht je als bakkerij nog mee willen doen, neem dan direct contact op met ondergetekende of download de video’s of de social media berichten. Hoe meer bakkerijen aanhaken, des te beter!
Naast de materialen voor in de bakkerij/supermarkt, wordt er ook online aandacht besteed aan de Week van het Brood via social kanalen van brood.net/broodengezondheid/painetsante. Delen mag! Het belooft een mooie start van de 2-jarige campagne “Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa” te worden!
Mochten er vragen of opmerkingen zijn over de Week van het Brood, stel deze dan gerust.
Linda van Zonsbeek