Bestel nu uw materiaal
Van 22 t/m 28 januari 2024 organiseert NBC weer een Week van het Brood. Net als de afgelopen jaren is volkoren de held van het broodschap. Het is gezond én lekker: volkoren, vol vezels, vol smaak. Verschillende partijen doen al mee met acties en promomateriaal. U ook?
Gezond én smaakvol
Uit marktonderzoek blijkt dat veel consumenten wel weten dat volkorenbrood het meest gezond is. En inmiddels zijn volkoren boterhammen de meest gegeten broodsoort; 55% van de Nederlanders eet geregeld volkoren. Ook als we vooruitblikken naar het menu van de toekomst zoals het Wereld Natuur Fonds dat presenteert, zien we dat volkorengranen een nog prominentere rol krijgen op ons bord. Tegelijkertijd zien we dat smaak voor veel mensen nog reden is om níet voor volkorenbrood te kiezen. Daarom steken we de Week van het Brood vol in op de smaak van volkoren.
Volkoren imago
We willen dat mensen gaan ervaren dat volkorenbrood óók heel lekker is. En dat het meer is dan het grove volkorenbrood met hele graankorrels in de kruim. Volkoren is er ook in meergranen, in fijn volkoren, in desem, in kleinbrood en in andere soorten bij u in de winkel. Een betere perceptie van volkoren versterkt de positie van de gehele broodcategorie als onderdeel van een gezonde leefstijl.
Haak aan en vergroot uw omzet in volkoren
Ambachtelijke bakkerijen, supermarkten en andere verkooppunten van brood zijn welkom om aan te haken bij de Week van het Brood. Zet uw volkorenproducten in de kijker. Samen brengen we de lekkere smaak en gezondheidsvoordelen van volkoren onder de aandacht.
De eerste 100 ambachtelijke bakkerswinkels hebben al postermateriaal besteld en er staan al een paar mooie acties op de planning bij leveranciers en grotere verkooppunten.
“Zeelandia maakt beach vlaggen om extra aandacht te vragen voor speciale gelegenheden waar de bakker op in kan spelen. Ook voor de Week van het Brood is er een mooie beach vlag gemaakt met daarop het Week van het Brood logo en beeldmerk.”
– Leo Nouwen, Sr. Communicatie Medewerker bij Zeelandia
Hoogvliet doet ook in 2024 mee met de week van het brood! Als supermarkt met een eigen bakkerij zetten we een brede actie in op onze verse volkoren producten.
– Michelle van Boheemen, Categorie manager brood Hoogvliet BV
Bestel nu uw materiaal
NBC stelt posters en tasjes voor win-acties beschikbaar die u tot 8 december kunt bestellen en digitale promotiematerialen zoals banners, advertenties, video’s en afbeeldingen voor uw website, narrowcasting, nieuwsbrief en social media content. Bestel en/of download ze op www.brood.net/weekvanhetbrood-downloads.
Laat klanten uw volkoren proeven
Uiteraard kunt u ook uw eigen volkorenbrood-acties koppelen aan de campagne of een win-actie opzetten. Ontwerp uw eigen vlag, banner of actie door het logo en de slogan te combineren met uw eigen materialen en input. Bijvoorbeeld een winactie met een social media post, een kleurwedstrijd of quiz. NBC voorziet u van een speciale Week van het Brood tas voor de winactie. Of organiseer een broodproeverij, of zet een broodplankje in de winkel met volkorenbrood. Zo betrekken we consumenten en laten we ze rechtstreeks proeven hoe lekker en veelzijdig volkorenbrood is.