Ook in 2023 starten we in januari met de Week van het Brood. Om in heel Nederland de liefde voor brood weer aan te wakkeren. De Week van het Brood vindt plaats van maandag 16 t/m zondag 22 januari 2023. Volkorenbrood staat in de spotlights onder het motto: ‘Volkoren, vol vezels, vol smaak.’
Hieronder vindt je wat je kunt verwachten in de Week van het Brood. Reserveer de data in je communicatiekalender, kondig de Week van het Brood aan bij de (retail)klanten en kijk hoe je met campagnes of acties kunt aanhaken.
Volkoren, vol vezels, vol smaak
In de Week van het Brood zetten we volkoren in het zonnetje. Want na de feestdagen gaan consumenten veelal weer op de gezonde tour. We zorgen dat iedereen weet dat volkorenbrood gezond is en lekker bovendien. Consumenten koppelen volkoren wel vaak aan gezond, maar niet altijd direct aan smaak. Tijd om daar verandering in te brengen! Met de themaregel ‘Volkoren, vol vezels, vol smaak‘ spelen we in op het woordje VOL. We koppelen hier de belangrijkste voordelen aan van volkoren.
Digitale toolkit
Via een digitale toolkit is het mogelijk om zelf advertenties of online banners op te maken. De toolkit zal bestaan uit o.a. het logo van de Week van het Brood, de slogan van dit jaar en aanvullende huisstijlitems. Hieronder wat voorbeelden van hoe je deze kunt opmaken en inzetten. Deze toolkit komt begin december beschikbaar op brood.net/eudownloads. Hier komen ook social posts over de voordelen van volkoren en vezelrijke recepten.
Ondersteund vanuit Brood, goed verhaal
De Week van het Brood ’23 wordt ondersteund door de lopende campagne Brood, goed verhaal.
- Artikelen en inspirerende recepten op Brood.net over volkoren
- Social media posts met informatie en inspiratie
- Feestelijke opening van de Week van het Brood met een leuke brood give-away
- In &C, het damesmagazine van Chantal Janzen, een aantal pagina’s over brood, trends, en lekkere broodrecepten.